torstai 19. maaliskuuta 2015

Talviunien aika on nyt ohitse - tsekkaus tähän päivään

Heippaa,
täällä mä taas piiitkästä aikaa. Onhan tässä ollut vaikka mitä kiirettä ja ressiä ettei oo blogi saanut jatkoa ikuisuuteen. Toki ideoita ja asiaa on ollut, mutta minä saamaton en ole mitään saanut aikaiseksi. Yritetään taas parantaa tapoja :p

Noh mutta, tässä ajassa on kerennyt sattua ja tapahtua. Kuvia on tullu näppäiltyä enempi ja vähempi, mutta oikeastaan vaa vähempi. Tässä ajassa olen asunut Hämeenlinnassa ja opiskellut pienen hetken ja nyt taas Lahes lähtökuopissa.


Ei kai tää mitää muokkauksia kaipaa. Hämeen_linna
Lahti, Salpausselän kisat 2015

Tutustuin Hämeenlinnassa ihaniin ihmisiin ja koulun kautta (HAMK Bio- ja elintarviketekniikka) myös paikalliseen insinööriliittotoimintaan. Mainostettakoon, että HIOP eli Hämeenlinnan insinööriopiskelijat ry oli kyllä paras kokemus vähään aikaan. Tuli opittua uusia asioita hallituksen toiminnasta ja muuten vain bileistä siellä sun täällä. Eihän me oltais frendin kans varmaa koskaa tajuttu moisee hakeutua, ellei meijän upeet hallituslaiset olis ekalla Astinilla meitä houkutellu :D


Tykkää meistä Facebookissa!
Parhaimpia risteilyjä mitä ihminen voi kokea, suosittelen lämpimästi

Koulun keskeyttämiseen ajan mittaan vaikuttivat hyvin monet asiat ja lopulta syyt oli sen verran painavat, että paras oli pakkaa kamat ja lähteä takas äidin helmaan.


  1. 24/7-systeemi ei tohtinut toimia alkujaan ollenkaan + uusi moduulisysteemi hankaloitti entisestään ja opintopisteiden saaminen saatto olla yhestä näytöstä kiinni, jota ei päässyt syystä tai toisesta suorittamaan. Sai arpoa mitä pitää tehä ja mitä ei, ja milloin pitää olla paikalla ja milloin ei, JNE. Oh good mikä ressi turhasta. Osa opettajista oli hyvin hankalia ja osa sitten oli ihan jees. Saksan ope oli aivan paras ! <3 Tämänpä takia tuli luettua saksaakin enempi, vaikkapa alkuun vaan vanhan kielentaidon ylläpidoksi.
  2. Meijä insinöörien rakennus eli entinen vanha mielisairaala, B-rakennus, on mun mielestä toimintakelvoton. Niin hirveitä oireita rupes tulee pikku hiljaa, että oma terveys oli hyvinkin pitkälle vaakalaudalla. Vakavat sisähuoneilma-ongelmat on mun mielestä kaukana leikin asiasta, ties mitä saakeli niistäkin seuraa. Olen altistunut homeille ja muille sisähuoneilma-ongelmille kutakuinkin syntymästä asti, joten altistusta on kerennyt tässä parinkymmenen vuoden aikana saamaan. "Homekoirana" voin sanoa, et ei monen oireet ihan tyhjästäkään tullut tuolla. Toivon, et mun pyynnöt menee etiäpäin ja asiaan saadaan jotain muutosta.
  3. Hmm.. Niin, itse ala ei sitten ollutkaan sitä mitä kuvittelin. Onhan tällä alalla suuri keskeyttämisprosentti ekana vuonna. Itse hain sillo aikoinaa läpällä biolle, koska se vaan kuulosti hienolle. Olisinhan mä ton tutkinnon voinu suorittaa, mutta sitten tuli näitä vastoinkäymisiä sen verta paljon et joutu miettii mitä oikeesti haluu ja mitä ei ja ennenkaikkea mikä on ittelle parhaaks..
  4. Oon lukiosta asti halunnut yliopistoon. Ihan vain senkin takia et tykkään teoriasta paljon, koska tieto on valtaa ;-) Ja sitten sekin, et olisin lähisuvun eka yliopiston suorittanu, joten kyllä sitä haluu olla edes jossakin asiassa ylpeyden aihe! Joten byebye AMK, mun on aika alottaa uusi sivu elämässäni. Farmasia, täältä mä tuun!

Tästä pääset tutustumaan HAMK:n kotisivuille


Mutta aihe onkin hyvin ajankohtainen, koska tässähän nää yhteishaut alkoivat. Aion tässä ottaa taas näihin karkeloihin osaa. Ja tällä kertaa ihan oikeasti aion päästä kouluun sisään tai ainakin opiskelemaan avoimen kautta sitte jos ei muuta. Paineet ei oo tällä kertaa niin järisyttävät kuin viime vuonna. Mut jäihän se syömää ku jäi 0.25p kiinni ja en ollu varasijalla, koska niin huonot yo-paperit. Joten oikeasti panostakaa niis ylppäreissä, älkää tehkö niin ku minä ja panikoiko ja ajatelko liian vaikeesti. Vituikshan ne menee sillo aivan varmasti ._. "Läpällä ja kännissä", varmaan parhaimmat suoritukset tulee silloin omalta osalta. Joten pääsykokeisii pitää mennä rennoin mielin ens kerralla. Eipä viime vuonna ees beeta-salpaajat auttanu siinä tilanteessa, kun koe oli muuttunut uudenlaiseksi ja paniikkihan siinä sitten iski. Kroppa otti rennosti, mutta minä sisällä olin aivan kauhuissani..
Mutta niin hakuaika on 17.3.2015 klo 8.00 -> 9.4.2015 klo 15.00. Kannattaa olla ajoissa liikkeellä, ettei jätä ihan viime tippaa, koska hakulomake saattaa jäädä menemättä mahd ruuhkien takia.


Tästä pääset yhteishakuun!


Pää täynnä paljon ajatuksia ja muuta, kun tässä yritän ummehtuneeseen päähän tankata tota Ihminen fysiologia ja anatomia -kirjaa. Tänä vuonna hyvin heikolta näyttää, kun viime vuos oli niin ressaavaa. Tiiä mikä burn out oikee iskeny, mut ei voi mieli eikä keho kovin hyvin. Et nyt tässä tää on menny palautuessa ja  rennosti lueskellessa. Onneks toi kemia sujuu niin näppärästi et no panic. Mut ehkä mun muisti tästä virkistyy ja keskittymishäiriöt loppuu niin oon taas pelissä mukana fysiologiankin osalta :-)




Mä tässä alotin toissapäivänä kookosöljy-sooda-hammastahnann käytön ja kookosöljyn purskuttelun eli oil pullingin. Mulla on tulossa ihan valokuvamatskua useammalta päivältä et vaaleneeko ne hampaat niin kuin on luvattu. Tän hetkinen suuhygienian hoito on ollut vaivattomampaa ja sitä tekee jopa mielellään, monta kertaa päivässä! Ennen pesin vain aamusin hampaat, nyt pesen aamuin ja illoin + purskuttelen ruoan jälkeen vähän öljyä. Että on puhdas suu purskuttelun jälkeen, hiplailen kielelläkin kokoajan hampaita kun tuntuu niin pehmeiltä ja puhtailta. Tekee mieli ihan hymyillä kun tietää et hampaat on melkein kuin Hollywood-tähdillä ;p Alustavasti voit ottaa varaslähdön aiheeseen täällä ja täällä ja sitten blogeista täällä ja myös täällä. Ja jooh KVG loput sitten, elikkäs kahtele googlesta lisätietoa.
Ps. Sylkäise öljy roskikseen, jotta lavuaarin ja pöntön putket ei mene tukkoon :-)



Tällainen ripuli-oksennus täst sitten tuli, paljon kaikkea sekaisin. Pahoittelen. Mun ajatuksetkaan ei pysy kasassa, joten tässä lopputulos. Ens kerralla voisin kertoo teille kynslakkailijoille mullistavan keksinnön ja näin elämä helpottuu huomattavasti ;)

Puhtain suin ja ressaavin mielin,
satuer

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti